Werken bij ons

Berquin Notarissen

Berquin Notarissen is een geïntegreerd notariskantoor, met een track record van meer dan 30 jaar.

Het is gelegen in een aangename omgeving – vlakbij het Ter Kamerenbos en de Louizalaan – en vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.

Het kantoor biedt een professionele werkomgeving met grote aandacht voor persoonlijke groei en ontwikkeling van zijn medewerkers via gerichte kennisuitwisseling (verschillende notarissen zijn academisch actief, werkoverleg, Juridische Babbel) en mogelijkheid tot bijscholing (betaald door het kantoor).

Mede dankzij een dynamisch team van meer dan 60 medewerkers (waaronder een 35-tal juristen) garandeert het kantoor een professionele afwerking van elk dossier.

Voelt u zich aangesproken tot één van onze vacatures, aarzel niet om ons uw motivatiebrief (incl. foto) + C.V. toe te sturen aan van_crombrugge@berquin.be. Wij behandelen uw kandidatuur met de nodige discretie. Als student Master in het Notariaat kunt u zich ook kandidaat stellen voor een stage bij ons.

Openstaande vacatures

Functieomschrijving:

Naar aanleiding van de verdere uitbouw van ons vennootschapsdepartement zijn wij op zoek naar een jurist(e) die zich wil bekwamen in het vennootschapsrecht. Relevante werkervaring is geen vereiste voor deze functie. De job zal “on the floor” door de notarissen en collega’s aangeleerd worden.

 

Uw profiel:

  • U heeft een goede kennis van het Nederlands, Frans en Engels (mondeling en schriftelijk)
  • U werkt punctueel en efficiënt met zin voor detail
  • U bent flexibel en praktisch ingesteld en kan prioriteiten stellen
  • U bent een teamplayer
  • U bent klantgericht
  • Ervaring in vennootschapsrecht is een pluspunt
  • Ervaring in een notaris- of advocatenkantoor is een pluspunt

Functieomschrijving:

U zal de kans krijgen om u in diverse materies te verdiepen: zowel in de vastgoedsfeer (verkoop, ruil, basisakte, openbare verkoping, erfpacht, …) als in de familiale sfeer (nalatenschap, schenking, vermogensplanning, echtscheiding, huwelijkscontract, …)  en de gerechtelijke sfeer (beslag, faillissement, vereffening-verdeling, …).

 

Uw profiel:

  • U heeft een goede kennis van het Nederlands, Frans en Engels (mondeling en schriftelijk)
  • U werkt punctueel en efficiënt met zin voor detail
  • U bent flexibel en praktisch ingesteld en kan prioriteiten stellen
  • U bent een teamplayer
  • U bent klantgericht

Functieomschrijving:

Wij werken voor verschillende gerenommeerde opdrachtgevers, waaronder multinationals, onroerende leasemaatschappijen, projectontwikkelaars en overheden. Daarbij treden wij op als onpartijdig adviseur van koper én verkoper, maar desgewenst ook als adviseur van één van beide partijen.

Als vastgoedspecialist begeleidt u – ondersteund door een notaris – de juridische aspecten bij vastgoedtransacties van het begin tot het einde. U adviseert en begeleidt onze cliënten op het terrein van o.a. projectontwikkeling, onroerende leasing, vestiging van zakelijke rechten, appartementsrecht, vastgoedgerelateerde fiscaliteit, etc.

Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde Master in de Rechten met als toekomstig uitdagend werkterrein de brede vastgoedpraktijk waarbij alle notariële aspecten aan de orde komen, van de verkoop van een woning over complexe splitsingen in appartementsrechten tot het opzetten van nieuwbouwprojecten en financieringen.

 

Uw profiel:

  • U heeft een goede kennis van het Nederlands, Frans en Engels (mondeling en schriftelijk)
  • U werkt punctueel en efficiënt met zin voor detail
  • U bent flexibel en praktisch ingesteld en kan prioriteiten stellen
  • U bent een teamplayer
  • U bent klantgericht

Functieomschrijving:

U zal voornamelijk administratieve ondersteuning bieden aan 1 notaris. Dit vertaalt zich onder meer in ondersteuning en follow-up bij het opstellen van notariële akten (Wet Breyne – verkopen, handelshuren …), opmaak legalisaties en ‘legal opinions’. Daarnaast heeft u regelmatig contacten met het cliënteel en verschillende overheidsadministraties, die u – als eerste aanspreekpunt – op adequate en klantvriendelijke verder helpt. De taken worden zullen “on the floor” aangeleerd worden.

 

Uw profiel:

  • U heeft een bachelordiploma in de rechtspraktijk of secretariaat of gelijkwaardig door ervaring
  • U bent leergierig en verantwoordelijk
  • U heeft een goede kennis van het Nederlands en Frans (mondeling en schriftelijk). Een goede kennis van het Engels is een pluspunt.
  • U heeft voldoende ervaring met de courante informaticatoepassingen (Outlook, Word, Excel, … ) en bent steeds bereid om nieuwe applicaties en toepassingen aan te leren
  • U werkt punctueel en efficiënt met zin voor detail
  • U bent flexibel en praktisch ingesteld en kan prioriteiten stellen
  • U bent een multitasker
  • U bent klantgericht
  • Kennis van Acta Libra is een pluspunt
  • Ervaring in een notaris- of advocatenkantoor is een pluspunt

Wij bieden

  • Aangename een collegiale werksfeer waarin dynamische mensen het beste van zichzelf kunnen geven
  • Aantrekkelijke verloning in verhouding tot uw opleiding en ervaring (met maaltijdcheques, terugbetaling vervoerskosten via mobiliteitsplan, extra vakantie vanaf 3 jaar anciënniteit, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering aanvullend pensioen, inkomenverliesverzekering en een verzekering tandzorgen, …)
  • Externe en interne opleidingen, met grote aandacht voor kennisuitswisseling en bijscholing (o.a. via de inhouse “Berquin Academy” met interne- en externe sprekers)
  • Mogelijkheid tot telewerk na 1 jaar anciënniteit (of gelijkgesteld door werkervaring)
  • Mogelijkheid om te werken voor één van de grootste notariskantoren van België

Solliciteer

    Berquin Notarissen in beeld

    Bij Berquin Notarissen zit de sfeer goed.  Dat merkt u onmiddellijk aan de foto’s van onze zaalvoetbalploeg Olympique Berquin of van onze jaarlijkse evenementen.

    button arrow